Como comentei na rolda da comunidade, quixera facer unha puntualización menor pero importante non tanto sobre o proceso, do que como non participo non podo engadir nen quitar moito, senón sobre a licenza da documentación. Copio-e-pego aquí a miña pregunta orixinal na rolda e a resposta, para centralizar aquí o debate, como se me pediu:
Por qué a licenza do documento
http://repositorio.g11n.net/l10n/doc/estratexias/ é unha CC-By-NC-SA?
Específicamente (sen entrar en debates de se CC ou FDL son mais
axeitadas, que tanto me ten) por qué NC? Isto impide explícitamente
certos usos do documento (coma por exemplo publicalo nunha revista ou
libro ou incluílo nunha distribución de GNU/Linux... ou distribuílo
nun CD-rom aos alumnos dun curso de, digamos, Lingüística e Software
Libre na Universidade de Verán, por citar un exemplo real).
Detesto aparecer nesta rolda soamente para criticar un aspecto dun
proceso do que por falta de tempo non podo participar moito, pero
penso que é importante: ollo co tema das licenzas. Ao meu xuízo
deberíades de acordar unha política común sobre as licenzas que ídes
empregar, e deberían de ser todas ceibes (FDL, CC-By-SA ou
semellantes).
E tamén a miña resposta á resposta de Suso:
>> [a cláusula NC] impide explícitamente
>> certos usos do documento
>
> A licenza só require que se pida permiso aos autores -entre os que me
> inclúo- no caso de querer fazer unha explotación comercial da obra.
Coma ben sabes, Suso, todo o que non se autoriza explícitamente nunha licenza e non está recollido como dereito pola lexislación vixente (v.g. o moi limitado dereito de cita) está explícitamente prohibido. Unha licenza que require autorización do autor non é unha licenza libre, entre outros motivos porque:
- O autor pode desaparecer en calquera momento, e logo non hai xeito de conseguir esa autorización.
- O autor pode non estar dacordo cun determinado uso do material, e os contidos libres deben de poder ser empregados por calquera persoa con calquera fin (libertade 0).
É por motivos coma este polos que facemos fincapé en que as licenzas sexan o mais liberais posibles: preservar a liberdade do contido na comunidade independentemente do que opine ou lle pase ao autor. Pero a estas alturas estas cousas non é preciso explicalas, penso, así que non nos desviemos: qué opinades de cambiar a licenza?
Entón, agora que estamos en contexto, cómo vedes o da licenza?
Denís.
--
Denís Fernández Cabrera
Gatonegro deseño
http://gatonegro.me